3/17/2011

Visevnik des de Rudno Polje

Per arribar al lloc d'inici de l'excursió hi ha dues opcions: des de Bled s'ha d'anar direcció Spodnje Gorje i prendre la carretera 905 fins a Mrzli Studenec i allà  prendre la 906 (22 km.) o bé des de Bohinj, que és el nostre cas, ja que hem fet nit allà.

Mapa Visevnik i recorregut

Ens costa una mica trobar la carretera que et porta a l'estació d'esquí. Pel camí trobem gent entrenant amb esquís de rodes i llavors sabem que anem en la direcció correcte. Durant la ruta ens impressiona el tamany dels arbres i del bosc i ens fa pensar que potser som a Canadà.

Esquiador entrenant a Pokljuka

Deixem el cotxe a l'aparcament de l'estació d'esquí nòrdic Rudno Polje (1.347 mts.), a l'altiplà de Pokljuka. Hi ha diversos cartells indicadors que senyalen el camí cap al Triglav i també cap al Visevnik. Els seguim i ens endinsem al bosc.

Boscos de Pokljuka

Pujant pels boscos de Pokljuka

El camí ens porta a l'inici de les pistes d'esquí, que seguim en el sentit del telecadira, per un extrem d'aquesta. Trobem una altra pista i també la seguim. El camí puja fort i al guanyar alçada aviat tenim una vista impressionant dels boscos de Pokljuka que es van allunyant i empetitint.

Cartell indicador

Al final de la pista comença ja un sender més estret i rocós que comença a pujar en corbes serpentejants. El camí és molt agradable. Seguim el camí recte, deixant el que surt a la dreta, per la vessant herbosa que ens durà al cim. Llavors ja només hem de seguir les marques de ruta alpina -un cercle vermell sobre fons blanc- que ens duríen al Triglav, però nosaltres ens quedem al cim del Visevnik (2050 m)

Senyals indicadors

Al cim hi trobem un parell de segells i una caixa metàl.lica amb la tinta. Les vistes des d'aquí son magnífiques: Pokljuka, les muntanyes del Bohinj i una part del llac del mateix nom i el Triglav.

Visevnik (2050m)

Però aviat la boira ens envolta i decidim baixar. La tornada és pel mateix camí. Una vegada perdem alçada ja tornem a recuperar el paisatge sense boira. Quan arribem al final de les pistes d'esquí  ens endinsem de nou al bosc,  ens equivoquem de camí i arribem a la caserna militar. Tornem enrera per recuperar el camí que ens durà de nou a l'aparcament. Com que l'excursió ha estat curta aprofitem la tarda per fer una ruta pels boscos de Pokljuka (marcats amb indicadors de fusta: POKLJUKA POT).